torstaina, joulukuuta 08, 2005

Ne ei saa mua kiikkiin

Luvattuani maanantai-iltapäivällä raakalaismaiselle ohjelmistotekniikan professorille kahden kappaleen mittaisen tutkimussuunnitelman lähdin ns. käpälämäkeen:
Norsunluu on tiukassa,
Täytyy tehdä monta tappoa
Ennen kuin voi tehdä sen,
Torninsa norsunluisen.

Vaan huipulla tuulee ja paljosta paineesta
Paisuu pienet päät,
Ja kun firman kattoon reikää kairaat,
Laulat: "Missä terveet on,
ja missä sairaat?"
En ole sen koommin näyttänyt naamaani paikallisessa Tietotalossa, paitsi tänään hiivin pimeyden turvin palaveeraamaan kotiprofessorien kanssa kun soihdut olivat jo sammuneet ja kaikki väki nukkui.
Ne yrittää saada mut kiikkiin,
mutta ne ei saa mua kiikkiin,
koska mä oon viaton,
ne ei saa mua murtumaan.
Aikuinen mies, karvatkin kasvaa ja kaikki. Maailmalla kirjoitetaan hienoja blogeja joissa puhutaan asiaa. Täällä puhutaan pelkkää.