Asiakas on aina oikeassa
Kirjoitin aikoinani Kanadan olevan langaton kehitysmaa. Tilanne ei ole erityisesti kohentunut kuluneiden kuukausien aikana.
Sain edellisenä perjantaina kello seitsemän aikaan illalla Rogersin Pay Regardless of Whether You Go -liittymääni tekstiviestin jonka mukaan tilini kate on happanemassa. Soitin tekstiviestissä annetun ohjeen mukaisesti *611-palvelunumeroon jossa aina ystävällinen Melanie-robotti ilmoitti:
Tänään lopulta kävelin taas enteellisesti viinakaupan vieressä seisovaan Rogers-kojuun. Edellisen asiakkaan lähdettyä paikalta minulta tiedusteltiin olisiko minulla jotain lyhyttä kysymystä johon kaipaisin vastausta. Ilmoitin että *611-palvelunumero on lakannut toimimasta, johon kahdesta palvelualttiista seposta toinen kysyi pokkana mikäli olen varma että osaan soittaa puhelimellani. Toinen seppo ei vaivautunut ottamaan katsekontaktia mutta tokaisi vaan että numero muutui mennäperjantaina muotoon 611, siis ilman tähteä.
Leuka alas loksahtaneena ihmettelin ääneen, miksi muutoksesta ei tiedotettu mitenkään ja jopa viimeisin saamani tekstiviesti kehotti soittamaan tähdellä varustettuun numeroon.
Hyvää joulua sinullekin, poika, kuului kohtelias vastaus.
En oikein tiedä mitä tuossa olisi pitänyt tehdä, paitsi tietenkin suositella kyseistä palveluntarjoajaa lämpimästi. Ehkä minun pitäisi kirjoittaa nämä merkinnät englanniksi, en ole nimittäin ainoa taho joka on saanut osansa samankaltaisista kokemuksista. En edelleenkään muista että olisin koskaan saanut osakseni yhtä kehnoa palvelua. Maksoin vaan tuosta kuppaisesta SIM-kortista niin paljon rahaa, etten vieläkään kehtaa vaihtaa sitä uuteen.
Sain edellisenä perjantaina kello seitsemän aikaan illalla Rogersin Pay Regardless of Whether You Go -liittymääni tekstiviestin jonka mukaan tilini kate on happanemassa. Soitin tekstiviestissä annetun ohjeen mukaisesti *611-palvelunumeroon jossa aina ystävällinen Melanie-robotti ilmoitti:
You have account balance of... 18 dollars and it will expire in... zero days and two hours.Kiitos aivan kauheasti. Minun kun piti kännykkäni avulla synkronoitua muiden laskettelijoiden kanssa. Unohdin ettei verkkosivujen kautta rahaa voi ladata kuin kanadalaisella luottokortilla, joten käytin sellaiset puoli tuntia yrittäessäni turhaan löytää sitä linkkiä jonka kautta maksusuorituksen voisi tehdä. Yritin sitten soittaa uudelleen annettuun *611-palvelunumeroon ladatakseni lisää rahaa, mutta nyt sain yllättäen ilmoituksen että kyseistä numeroa ei ole kytketty. Yritin soittaa Rogersin yleiseen asiakaspalvelunumeroon, mutta eihän se onnistunut kun tilillä ei ole rahaa. Kävin kiroillen ostamassa läheisestä kiinalaisesta kioskista lisää puheaikaa kännykkään, mutta sitä ei saanut ladattua tilille kun tämä *611-numero ei edelleenkään toiminut.
Tänään lopulta kävelin taas enteellisesti viinakaupan vieressä seisovaan Rogers-kojuun. Edellisen asiakkaan lähdettyä paikalta minulta tiedusteltiin olisiko minulla jotain lyhyttä kysymystä johon kaipaisin vastausta. Ilmoitin että *611-palvelunumero on lakannut toimimasta, johon kahdesta palvelualttiista seposta toinen kysyi pokkana mikäli olen varma että osaan soittaa puhelimellani. Toinen seppo ei vaivautunut ottamaan katsekontaktia mutta tokaisi vaan että numero muutui mennäperjantaina muotoon 611, siis ilman tähteä.
Leuka alas loksahtaneena ihmettelin ääneen, miksi muutoksesta ei tiedotettu mitenkään ja jopa viimeisin saamani tekstiviesti kehotti soittamaan tähdellä varustettuun numeroon.
Hyvää joulua sinullekin, poika, kuului kohtelias vastaus.
En oikein tiedä mitä tuossa olisi pitänyt tehdä, paitsi tietenkin suositella kyseistä palveluntarjoajaa lämpimästi. Ehkä minun pitäisi kirjoittaa nämä merkinnät englanniksi, en ole nimittäin ainoa taho joka on saanut osansa samankaltaisista kokemuksista. En edelleenkään muista että olisin koskaan saanut osakseni yhtä kehnoa palvelua. Maksoin vaan tuosta kuppaisesta SIM-kortista niin paljon rahaa, etten vieläkään kehtaa vaihtaa sitä uuteen.
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home